• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Анкети
  • Анкета для батьків майбутніх першокласників

Оцінка розвитку пізнання

1. Чи володіє дитина основними поняттями, наприклад: правий-лівий, великий-малий?

2. Чи здатна дитина зрозуміти найпростіші випадки класифікації, наприклад: речі, які можуть котитися, і речі, які котитися не можуть?

3. Чи може малюк передбачити кінцівку невигадливої історії?

4. Чи може дитина утримати в пам'яті і виконати, як мінімум, три вказівки?

5. Чи може дитина назвати більшість великих і малих літер алфавіту?

Оцінка базового досвіду дитини

6. Чи ходить дитина з вами на пошту, в ощадкасу, магазин?

7. Чи був малюк у бібліотеці?

8. Чи доводилося дитині бувати вселі, зоопарку, музеї?

9. Чи читали ви малюку регулярно або розповідали йому історії?

10.Чи виявляє дитина підвищений інтерес до чогось, чи є в неї хобі?

Оцінка мовного розвитку

11. Чи може дитина назвати і позначати основні предмети довкола неї?

12. Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?

13. Чи може дитина пояснити, для чого різні речі: щітка, пилосос, холодильник?

14. Чи може дитина пояснити, де розташовані предмети: на столі, під столом?

15. Чи може малюк розповісти історію, описати якийсь випадок, що відбувся з ним?

16. Чи чітко дитина вимовляє слова?

17. Дитина будує речення граматично правильно?

18. Чи здатна дитина брати участь у загальній розмові, показати якусь

ситуацію або зіграти в домашній виставі?

Оцінка рівня емоційного розвитку

19. Чи виглядає дитина веселою (вдома і серед товаришів)?

20. Чи сформувався у дитини образ себе як людини, яка багато чогоможе?

21. Чи легко малюку «переключатися» при змінах у звичному розпорядку дня, перейти до виконання нового завдання?

22. Чи здатна дитина працювати самостійно,змагатися у виконанні завдання з іншими дітьми?

Оцінка уміння спілкування

23. Чи приєднується малюк до гри інших дітей, чи ділиться з ними іграшками?

24. Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуація?

25. Чи здатна дитина слухати інших не перериваючи?

Оцінка фізичного розвитку

26. Чи добре дитина чує?

27. Чи добре вона бачить?

28. Чи здатна вона посидіти спокійно протягом деякого часу?

29. Чи розвинена в неї координація моторних навичок, наприклад,

чи може вона гратися у м'яча, стрибати, спускатися і підніматися сходами?

30. Чи виглядає дитина бадьорою?

31. Чи виглядає дитина здоровою, ситою, чи достатньо вона відпочиває?

Зорове розпізнавання

32. Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми?

Наприклад, знайти картинку, несхожу на інші?

33. Чи може дитина розрізняти букви і короткі слова, наприклад, б/п, кіт/кит?

Зорова пам'ять

34. Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію із трьох картинок, а потім одну забрати?

35. Чи знає дитина своє ім'я і принаймні 6- 8назв предметів,

які трапляються в її повсякденному житті?

36. Чи здатна дитина розкласти по порядку (у заданій послідовності) серію картинок?

37. Чи розуміє дитина, що читати треба починати з лівої сторони рядка?

38. Чи може вона самостійно, без сторонньої допомоги скласти

головоломку з 15 елементів?

39. Чи може малюк пояснити картинку: сформулювати головну думку, простежити зв'язки?

Рівень слухових здібностей

40. Чи може дитина римувати слова?

41. Чи може вона розрізняти слова, що починаються на різні звуки, наприклад, ліс/віз?

42. Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?

43. Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність дій?

Оцінка ставлення до книжок

44. Чи виникає у дитини бажання продивитися книжки самостійно?

45. Чи уважно і охоче вона слухає, коли їй читають уголос?

46. Чи ставить дитина запитання про слова?

Визначте, які блоки відстають у розвитку та допоможіть дитині!

А тепер спробуйте самі перевірити, чи готовий ваш малюк до навчання. Для

цього дайте відповіді на запитання, які може поставити психолог при вступі до школи.

Чи може ваша дитина:

1. Пояснити словами, чого вона хоче, тобто не показувати пальцем, а сказати: куртка, цукерка, курча?

2. Висловлюватися зв'язно, наприклад: «Покажи мені...»?

3. Розуміти зміст того, про що їй читають?

4. Чітко вимовити своє ім'я?

5. Запам'ятати свою адресу і номер телефону?

6. Писати олівцем або крейдою на папері?

7. Намалювати картинки до вигаданої історії та пояснити, що на них зображено?

8. Користуватися фарбами, пластиліном, олівцями для творчого самовираження?

9. Вирізати ножицями з тупими кінцями, до того ж рівно і не поранившись?

10. Слухати і дотримуватись одержаних вказівок?

11. Бути уважним, коли хтось із нею розмовляє?

12. Зосередитися принаймні на десять хвилин, щоб виконати одержане завдання?

13. Радіти, коли їй читають уголос або розповідають історії?

14. Позитивно оцінювати: «Я - людина, яка багато чого може»?

15. «Підлаштовуватись», коли дорослі змінюють тему розмови?

16. Виявляти цікавість до предметів довкола?

17. Бути у злагоді з іншими дітьми?

Насамкінець, які допоможуть вам оцінити ваші взаємини з дитиною:

1. Чи подобається вам ваш малюк?

2. Чи слухаєте ви, про що дитина говорить?

3. Чи дивитеся ви на малюка, коли він говорить?

4. Чи намагаєтеся ви створити у дитини відчуття значущості того, про що вона говорить?

5. Чи виправляєте ви мовлення малюка?

6. Чи дозволяєте дитині робити помилки?

7. Чи хвалите малюка, чи обіймаєте його?

8. Чи смієтеся ви разом із ним?

9. Чи відводите ви щодня час для читання дитині і для бесід із нею?

10. Чи граєте ви з малюком у якісь ігри?

11. Чи заохочуєте інтереси і захоплення дитини?

12. Чи є у малюка принаймні 1-2 власні книжки?

13. Чи є у дитини вдома місце (наприклад, полиця), відведене тільки їй?

14. Чи намагаєтеся ви подати малюку приклад, читаючи газети, журнали, книжки?

15. Чи обговорюєте ви з родиною і з дитиною що- небудь цікаве із прочитаного

вами?

16. Чи намагаєтеся ви сказати все за малюка, перш ніж він встигне відкрити рота:

а)у зубного лікаря; б)у магазині.

17. Чи дивитесь ви телевізор разом із дитиною?

18. Чи розпитуєте ви малюка про побачене по телевізору?

19. Чи обмежуєте час дитини перед телевізором?

20. Чи може дитина виявити «міць своїх м'язів» у іграх, м'яти, стискати і бити глину тощо, аби вилити свої почуття в рамках загальноприйнятої поведінки?

21.Чи намагаєтеся ви ходити з малюком на прогулянки?

22. Чи плануєте ви незабаром повести дитину до театру, зоопарку, музею?

За кожну відповідь «майже завжди» нарахуйте собі 4 бали, «інколи» - 2 бали, «ніколи» - 0 балів. Отримані бали додайте. Якщо сума складає 88 балів - чудово! 44 бали - непогано; менше від 22 балів - варто замислитися.

Кiлькiсть переглядiв: 484

Коментарi